u kadeřníka

...přijdu tam, tam týpek tak dvacet, padesát kilo, trendy účes a asi i hadry, ale to já nepoznám. Já poděděné hadry, nadčasovou bundu z UK, hučku z Banské Bystrice, charisma na rozdávání a skrytý půvab pro pokročilé. Kromě týpka tam byli dva bouchači mezi pětatřiceti a smrtí. Co neměli na hlavě, měli na bradě a řešili rychlost a směr růstu vousů. To byla ale vysoká fyzika. Odkráčeli, týpek mi umyl hlavu, zastřihnul konečky a nechal mě v záklonu do omyvadla vstřebávat vlasovou masku s extraktem z býčích žláz. Do oficíny nakráčel týpkův kámoš. Krátké vlasy, jsem si říkala, co budou řešit. Týpek se ometal kolem kámoše, tu zastřihl, tu zaholil, tu zažehlil. Pozn. stále hovoříme výhradně o vlasech. Vedli řeči. Byla jsem tak padesát centimetrů od týpkova zadku a kámošova temene, nešlo neslyšet. Patrně mluvili česky. Zbrojní pas. Klubová kultura. Módní trendy. Dance party. Elektro pop. DJs. Posilovna. Fitko. Žehličky na vlasy. "Chceš to zalakovat?" "Jo, ať na té fotce (na zbrojní pas, pozn. aut.) vypadám dobře." Co člověk, to vesmír.